Audio by Dr. Michael Sokolow

He who intends saying `Terumah` and says `tithe`, or `tithe` and he says `Terumah`; or `burnt-offering` and he says `peace-offering`, or `peace-offering` and he says `burnt-offering`; or `[I vow] that I will not enter this house` and says instead `that house`, or, `that I will not derive any benefit from this [man]`, and says instead `from that [man]`, he has said nothing until his heart and mind are at one.  מ תרומות 3.8
המתכוון לומר תרומה ואמר מעשר, מעשר ואמר תרומה, עולה ואמר שלמים, שלמים ואמר עולה, שאיני נכנס לבית הזה ואמר לזה, שאיני נהנה לזה ואמר לזה-- לא אמר כלום, עד שיהא פיו וליבו שווין
Terumah given by a heathen or a Samaritan is valid; their tithes and their dedications are also valid acts. R. Judah says: the Law of the vineyard in the Fourth Year is not applicable to a heathen; but the Sages say: it is. The Terumah of the heathen renders [produce into which it falls] medumma and is subject to the Law of the Fifth, but R. Simeon exempts it.   מ תרומות 3.9
הנוכרי והכותי-- תרומתן תרומה, ומעשרותן מעשרות, והקדשן הקדש רבי יהודה אומר, אין לנוכרי כרם רבעי; וחכמים אומרים, יש לו תרומת הנוכרי-- מדמעת, וחייבין עליה חומש; רבי שמעון פוטר

Click here for the hebrew/english of Perek 3 from emishna.com