Audio by Ushy Fried

63:3 One who has an uncomplimentary nickname, even though he is used to (being called by) this nickname and is not embarrassed by it, if it is the intention to embarrass him, it is forbidden to call him by this nickname, because this is considered as wronging (him) with words. מי שיש לו כינוי לגנאי אף על פי שהוא רגיל באותו כינוי ואינו מתבייש בו אם זה כוונתו לביישו אסור לקרותו בכינוי זה משום אונאת דברים'
63:4 It is forbidden to deceive other people, (meaning to deceive with words, even though there is in it any monetary loss), even of an idol-worshipper.1 Therefore it is forbidden to sell him meat from an animal which died, (while) claiming that it is ritually slaughtered. If he sells some item that has a defect, even if the item is worth what he is selling it for, in any event he must tell the buyer about the defect.2 (Regarding a present, there is no deceiving of opinion.)

1) This can be read instead as a non-Jew. 2) See also Kitzur 182:4.

אסור לגנוב דעת הבריות פירוש לרמות בדברים אף על פי שאין בו חסרון ממון אפילו דעת עובד כוכבים לכן אסור למכור לו בשר נבלה בחזקת שחוטה אם מוכר איזה דבר שיש בו מום אף על פי שהדבר שוה כמו שהוא מוכרו לו מכל מקום צריך להודיע להלוקח את המום ובמתנה ליכא משום גניבת דעת

63:5 One should not invite a friend to eat with him if he knows he will not eat. One should not offer him a gift if he knows he will not accept. Similarly, everything of this kind, where he says one thing and means another, (eg) he shows to his friend that he honors him, and his intention is not full (genuine), is forbidden. Rather, his sayings and his intentions should always be the same. One should speak truthfully, with the right spirit and with a pure heart. לא יבקש מחבירו שיאכל אצלו כשהוא יודע שלא יאכל לא יתן לו מתנה כשהוא יודע שלא יקבל וכן כל כיוצא בזה שהוא אחד בפה ואחד בלב יראה לחברו שהוא מכבדו ואין כוונתו שלמה אסור אלא יהא תמיד פיו ולבו שוים וינהוג בשפת אמת ורוח נכון ולב טהור