Audio by Ushy Fried

62:3 One who buys or sells honestly does not need to worry about cheating (anyone). How is that ? (By saying to the buyer) that he bought the item at a particular price, and he wants to make (a particular amount) as profit on it. Even though he was cheated on buying it, and any one who was cheated is not allowed to cheat others because of this (that happened to him), in any case this is permitted, because it was clearly stated (to the purchaser) not to rely on the value of the item, rather on the amount he paid for it. הנושא ונותן באמונה אינו חושש לאונאה כיצד חפץ זה בכך וכך לקחתיו כך אני רוצה להשתכר בו אף על פי שהוא נתאנה בלקיחתו וכל המתאנה אינו רשאי להונות אחרים בשביל זה מכל מקום זה מותר שהרי זה כמפרש שלא יסמוך על שווי המקח אלא על הדמים שנתן הוא בעדו
62:4 One who has an item to sell is forbidden to make it (look) more attractive so as to fool him (the buyer). For example, by feeding an animal bran-water that (makes it) swell, and straightens its hair so that it looks fat, or to paint an old pot so that it looks new, and all similar actions.

מי שיש לו איזה דבר למכור אסור לו ליפותו כדי לרמות בו כגון להשקות בהמה מי סובין שמנפחים וזוקפין שערותיה כדי שתראה שמנה או לצבוע כלים ישנים כדי שיתראו כחדשים וכל כיוצא בזה

62:5 Also, it is forbidden to mix a few bad fruits with many good fruits in to order to sell them as (all) good, or to mix some bad drink with good, but if its (the bad one's) taste was obvious it's allowed to mix, because the buyer will notice. וכן אסור לערב מעט פירות רעים בהרבה פירות יפים כדי למכרם בחזקת יפים או לערב משקה רעה ביפה ואם היה טעמו ניכר מותר לערב כי הלוקח ירגיש