Audio by Ushy Fried

20:8 During a public fast, when there are ten 1 in the synagogue who are fasting - and intend to complete their fast - the chazan says in the morning and afternoon services (the blessing) ''Answer us'' before (the blessing) ''Heal us''. If he erred and did not say (this blessing): If he remembers before saying (G-d's) name in the blessing ''who heals the sick...'', he returns and says (both) ''Answer us'' and ''Heal us''. However, if he did not remember until after saying (G-d's) name, he should complete the blessing ''who heals the sick of His people Israel'' and says ''Answer us'' in the blessing ''who hearkens unto prayer''. and concludes ''who hearkens unto prayer'' like an individual (when saying ''Answer us'') does. If he forgot it (and did not say it) there also, he says it after the conclusion of the (Shemoneh Esreh) prayers, without (the blessing) concluding.

1) The Mishna Berurah 566:14 allows "Answer us" to be recited if there are only seven people fasting, provided there are three others who are prevented from fasting due to sickness.

בתענית צבור ויש בבית הכנסת עשרה שמתענים ומשלימים אומר השליח צבור בשחרית ובמנחה עננו קודם רפאנו ואם טעה ולו אמרו אם נזכר קודם שאמר את השם מן הברכה רופא חולי חוזר ואומר עננו ורפאנו אבל אם לא נזכר עד לאחר שאמר את השם גומר הברכה רופא חולי עמו ישראל ואומר עננו בתוך ברכת שומע תפלה וחותם שומע תפלה כמו יחיד ואם שכחו גם שם אומרו לאחר סיום התפלה בלא חתימה
20:9 The Shemoneh Esreh prayers are not said (repeated) out loud unless there are at least six men, which is a majority of a minyan, who have just prayed. However, if there are not six men, who have just prayed, one does not say (again) the whole of the Shemoneh Esreh out loud rather 1 one person 2 says until (the blessing) ''the holy G-d'' out loud (instead of quietly), and Kedusha is said, then he concludes his prayers quietly.

1) Everyone should pray as individuals with this difference. 2) Who has not yet said the Shemoneh Esreh.

אין אומרים תפלת שמנה עשרה בקול אלא אם כן יש לכל הפחות ששה אנשים שהם רוב מנין שהתפללו עתה אבל אם אין ששה אנשים שהתפללו עתה אין אומרים כל השמנה עשרה בקול אלא אחד אומר עד האל הקדוש בקול ואומרים קדושה וגומר תפלתו בלחש

20:10 Wherever an individual, if one erred, (needs) to pray again, the same (rules) apply to a chazan, in the repetition of the (Shemoneh Esreh) prayers, if he made an error, he (also) repeats his prayers. The only exception is in the morning service of Rosh Hodesh or Hol Hamoed, where, if he (the chazan) forgot and didn't say ''Let ascend and come'' and did not remember until he completed his prayers, we do not make him repeat (the Shemoneh Esreh) because of ''troubling the congregation''. We rely on his mention (of these special days) in the musaph prayers. However, if he remembers before he completes his prayers, he returns to ''Be pleased'', and this is not considered as ''troubling the congregation''. כל מקום שהיחיד אם טעה חוזר ומתפלל כמו כן השליח צבור בחזרת התפלה אם טעה חוזר ומתפלל חוץ משחרית של ראש חדש וחול המועד שאם שכח ולא אמר יעלה ויבא ולא נזכר עד שהשלים תפלתו אין מחזירין אותו כי משום טורח הצבור סמכינן על מה שיזכיר בתפלת המוסף אבל אם נזכר קודם שהשלים תפלתו חוזר לרצה ואין בזה טורח הצבור

To subscribe click here. To unsubscribe click here.