Audio by Ushy Fried

141:7 Everyone is obliged, whether men or women, to hear the reading of the Megillah at night and during the day. Therefore, also the young single girls should go to the synagogue. If they do not go, one needs to read for them at home. Also (with) young children, we must educate them, that they hear the reading of the Megillah, however, one should not bring to the synagogue very young children because they disturb the concentration of those listening. חייב כל אדם בין איש בין אשה לשמוע קריאת המגילה בלילה וביום ולכן גם הבתולות יש להן ללכת לבית הכנסת ואם אינן הולכות צריכין לקרות לפניהן בבית וגם את הקטנים חייבים לחנך אותם שישמעו קריאת המגילה ומכל מקום לא יביאו לבית הכנסת קטנים ביותר שמבלבלים דעת השומעים
141:8 It is forbidden to read the Megillah at night before the appearance of (three) stars, even though one is greatly suffering due to the fast. However, one may taste a little1 before the Megillah (reading), such as coffee and similar (drinks), in order to slightly strengthen oneself from the weakness of the fast.

1) One may eat the volume of a ''k'beitzah'' (lit: ''like an egg'') of bread and cake, or liquid in the same quantity. This is from 86.23 ml to 100 ml or in normal terms about two thirds of a slice of white bread or three quarters of a square matzah.

מגילה של לילה אסור לקרות קודם צאת הכוכבים אף על פי שמצטער הרבה מחמת התענית אך יכול לטעום קצת קודם המגילה כגון קפה וכדומה כדי להחזיק מעט מחולשת התענית
141:9 The most desirable way to fulfill the mitzvah is to hear the reading of the Megillah in a synagogue, where there are many people, from:1 ''Within the multitude of the people is the glory of the King.'' At the very least, one should be careful to hear it in a ''Minyan'' of ten. If it is impossible to read it with a ''Minyan'', each individual should read it from a kosher scroll, with the blessings beforehand. If one (person) knows how to read it, and the rest do not know, the person who knows should read and they should listen and (will) fulfill their obligation, even though there are not ten (listening). However, the blessing after (the reading) is not said unless there are ten. However, without (G-d's) name and (mention of His) Kingship, even an individual can say it.

1) Proverbs 12:28.

מצוה מן המובחר לשמוע קריאת המגילה בבית הכנסת במקום שיש רוב אנשים משום דברוב עם הדרת מלך ולכל הפחות יראה לשמוע אותה במנין עשרה ואם אי אפשר לקרותה במנין יקרא אותה כל יחיד מתוך מגילה כשרה עם הברכות שלפניה ואם אחד יודע לקרותה והשאר אינם יודעים יקרא זה שהוא יודע והם ישמעו ויוצאים אף על פי שאינם עשרה אבל ברכה שלאחריה אין אומרים רק בעשרה ואך בלא שם ומלכות יכול גם יחיד לאמרה

To subscribe click here. To unsubscribe click here
To learn about our program for Mishna Yomis click here