Audio by Ushy Fried

132:4 Some stand on their feet during all the evening prayers and the whole day, and if they become tired, they can lean on something. The reason for standing is to be like the angels, therefore women do not stand. One who stood once (already) with the intention to (carry on) doing this for the rest of his life, and afterwards changes his mind, must have (his vow) annulled יש שעומדים על רגליהם בכל סדר תפלת ערבית וכל היום ואם נחלשו יכולים לסמוך לאיזה דבר וטעם העמידה להיות דוגמת המלאכים ולכן הנשים לא יעמדו מי שעמד פעם אחת על דעת לעשות כן כל ימיו ואחר כך רוצה לחזור צריך התרה
132:5 Some have the custom of remaining in the synagogue and say songs and (verses) of praise all the night. When one needs to sleep, one should distance oneself from the Ark. The Hazanim should not stay up, because they (could) lose their voice. Before lying down one should say the four Psalms which can save them from ''Keri'' (nocturnal emissions), Heaven forbid. These contain three hundred and ten words and these four Psalms come to the same three hundred and ten as (the gematryia of) ''Keri''1 The first and last Psalms have one hundred and twenty six (words) and the four Psalms separately plus one more (for all together) give one hundred and thirty one. This makes the gematryia of the acronym ''Semal''2 which stands for ''to take it away from him''. It is preferable not to sit surrounded by coverings or spreads (which give) warmth, and in any case, not to cover his feet.3

1) ''Keri'' is Kuf = 100, Resh = 200 and Yud = 10, which is 310 or the same as the number of words in these four Psalms. Because of this they are considered as a preventative measure against it. 2) Semach = 60, Mem = 40, Alef = 1, Lamed = 30, which is 131. 3) All these things make it too easy for one to fall asleep, and the idea is to stay up all night.

יש נוהגין ללון בבית הכנסת ולומר שירות ותשבחות כל הלילה וכשצריך לישן ירחיק את עצמו מן הארון הקודש והחזנים לא יעורו כי על ידי זה מאבדין קוליהן קודם השכיבה יאמר ד' מזמורי תהלים שהם מסוגלים להנצל מקרי רחמנא ליצלן כי יש בהם ש''ו תיבות וד' מזמורים עולה ש"י כמנין קרי וראשי וסופי המזמורים עולה קכ''ו וד' מזמורים והכולל ביחד עולה קל''א כמנין סמאל ויכוין לסלקו מעליו וטוב שלא יתעטף בכרים וכסתות המחממין ועל כל פנים לא יכסה רגליו
133:1 (On) Yom Kippur eating and drinking are forbidden, also bathing, anointing, wearing leather shoes and having relations. It is forbidden to do any work or to carry (from place to place) as on Shabbat. Since we need to add from the week day to the holy (day), these things are (also) forbidden while it is still day a short time before twilight. Similarly, on the conclusion of Yom Kippur until a short time after the appearance of the stars. יום הכפורים אסור באכילה ובשתיה וברחיצה, בסיכה, בנעילת הסנדל, ובתשמיש המטה ואסור בכל מלאכה וטלטול כמו בשבת וכיון שצריכין להוסיף מחול על הקודש לכן אסורים בכל אלו מבעוד יום איזה זמן קודם בין השמשות וכן במוצאי יום הכפורים זמן מועט לאחר צאת הכוכבים

To subscribe click here. To unsubscribe click here
To learn about our program for Mishna Yomis click here