Audio by Ushy Fried

131:9 One needs to say the ''Vidui'' (confession) standing up but bent over like for ''We give thanks...'' When one mentions (each) sin (''We have trespassed...'') one beats with the fist on one's heart as if to say: You (the heart) caused me to sin. The order of the confession, as written is said the same by everyone. One who knows himself of a (particular) sin that is not mentioned in the confession, since one says the confession quietly, it is proper that one details that sin and repent on it with a bitter heart and many tears. Similarly, if that sin is one mentioned specifically in the confession then when one arrives at it, one should be more bitter about (having done) this (one). (Specific) sins which one confessed the previous Yom Kippur, even if one knows one has not done these since, in any event, one can repent on them again, and this is praiseworthy as it is said (Psalms 51:5): ''...and my sin is ever before me''. צריך לומר את הוידוי מעומד וישחה כמו במודים וכשמזכיר את החטא יכה באגרוף על הלב כלומר אתה גרמת לי שחטאתי סדר הוידוי ככתוב בסדורים אומרים כולם בשוה ומי שהוא יודע בעצמו חטא שלא נזכר בוידוי כיון שהוא אומר את הוידוי בלחש נכון שיפרט את החטא ההוא ויתודה עליו במרירות הלב ובדמעות שליש וכן אם החטא הוא אחד מהמפורשים בהוידוי אזי כשמגיע אליו יתמרמר עליו ביותר עונות שהתודה עליהם ביום הכפורים שעבר אף על פי שהוא יודע שלא עשה אותם יותר מכל מקום יכול לחזור ולהתודות עליהם והרי זה משובח שנאמר וחטאתי נגדי תמיד
131:10 After saying the afternoon prayers one does not say ''Our Father, our King...'' whether Yom Kippur falls on a week day or on Shabbat. לאחר תפלת מנחה אין אומרים אבינו מלכנו בין כשחל יום הכפור בחול בין שחל בשבת
131:11 After the afternoon prayers it is a custom to beat (oneself). These stripes are not really beating, but in any event are intended to put in one's heart to repent from one's wrong deeds. One beats using a strip (made from) a calf (hide) even if it is not a hands-breadth wide.1 The one being beaten should be leaning over and kneeling down, with his face to the north and his rear to the south. It is customary to say ''Vidui'' (confession) as he is being beaten. The beater says (Psalms 78:38): ''But He was full of compassion...'' etc. three times making 39 words2 against the 39 stripes.3

1) The strap used for the beatings (or stripes), decreed and administered by a Bet Din (rabbinic court) had to be at least one hands-breadth wide. 2) The verse has 13 words, repeated three times gives 39 words. 3) The punishment termed stripes (malkot) is up to 40 but the Rabbis decreed that only 39 (40-1) would be given as the maximum.

אחר תפלת המנחה נוהגין להלקות ואף על פי שאין מלקות זה מלקות ממש מכל מקום מתוך כך ישים אל לבו לשוב מעבירות שבידו ויש ליקח רצועה של עגל אף על פי שאינה רחבה טפח הנלקה יהא מוטה ושוחה על ברכיו פניו לצפון ואחוריו לדרום ונוהגין לומר וידויים בשעה שנלקה והמלקה אומר והוא רחום וגו' שלש פעמים שהם ל''ט תיבות כנגד ל''ט מלקות

To subscribe click here. To unsubscribe click here
To learn about our program for Mishna Yomis click here