Audio by Ushy Fried

12:10 A person should choose one synagogue or house of study where one will pray there regularly. Also one should choose there a fixed place to pray. Anywhere within four cubits of a place is considered as the same place. It is preferable if one can choose a place by a wall, as we find with King Hezekiah, (about whom) it is written: 1 ''Hezekiah turned his face to the wall...'' One should not stand or sit during prayer next to a wicked person. When one prays at home, one should also choose a fixed place, so that one is not confused (disturbed in one's prayers) by the members of one's household.

1) Isaiah 38:2 when he decided to pray to G-d.

יש לו לאדם לקבוע לו בית הכנסת או בית המדרש שיתפלל שם בקביעות וגם יקבע לו שם מקום מיוחד לתפלתו וכל תוך ד' אמות כחד מקום חשוב וטוב אם יכול לקבוע לו מקום אצל הקיר כדמצינו בחזקיהו המלך דכתיב ויסב חזקיהו פניו אל הקיר וגו ולא יעמוד ולא ישב בתפלה אצל רשע וכשמתפלל בביתו יקבע לו גם כן מקום שלו יבלבלוהו בני ביתו
12:11 It is a mitzvah to run when going to the synagogue, or to the house of study, or to fulfill other mitzvot, as it is said: 1 ''Let us run to know G-d,'' and it is written: 2 ''I will run (on) the path of Your mitzvot.'' So even on the Sabbath it is permitted to run for the sake of a mitzvah. However, inside a synagogue or inside a house of study, it is forbidden to run. When one approaches the entrance (to the synagogue), one should pause momentarily so that one does not enter suddenly. One should tremble and fear from the splendor of His glory, may His name be blessed. One should say the verse: 3 ''And, I, through Your great kindness, enter Your house...,'' which is like receiving permission. Afterwards, one should enter and proceed with awe and fear, like one walking before a king. In communities where Jews have streets of their own, it is a mitzvah to wrap oneself in the tallit and put on tefillin at home, and walk so (wearing them) to the synagogue. In those places where (the Jews) live among the gentiles, or one would have to pass through alleyways that are dirty, one should wrap oneself in the tallit, and put on tefillin in the lobby of the synagogue, for it is a great matter, to enter the synagogue wrapped in a tallit and crowned with tefillin.

1) Hoshea 6:3 2) Psalms 119:32 3) Psalms 5:8

מצוה לרוץ כשהולך לבית הכנסת או לבית המדרש או לשאר מצות שנאמר נרדפה לדעת את ה' וכתיב דרך מצותיך ארוץ ולכן אפילו בשבת מותר לרוץ לדבר מצוה אבל בתוך בית הכנסת ובתוך בית המדרש אסור לרוץ ובבואו לפני הפתח ישהה מעט שלא יכנום בפתע פתאום וירתע ויפחד מהדר גאונו יתברך שמו ויאמר הפסוק ואני ברוב חסדך וגו שהוא כמו נטילת רשות ואחר כך יכנוס וילך באימה וביראה כהולך לפני מלך בקהלות שיש ליהודים רחובות בפני עצמן מצוה להתעטף בציצית ולהניח תפילין בביתו וילך כך לבית הכנסת ובמקום שדרים בין האומות או שצריך לעבור דרך מבואות מטונפות יש להתעטף בציצית ולהניח תפילין בפרוזדור של בית הכנסת כי הוא ענין גדול לכנוס לבית הכנסת מעוטף בציצית ומוכתר בתפילין

12:12 If, because of factors beyond one's control, one is not able to go to a synagogue or to a house of study; or attending any other fixed minyan, one has some reason (why) one cannot go, one should try to assemble ten people in order at least to pray (together) with a minyan at his home. If that is impossible for one, one should at least pray at the time the minyan prays, for this is ''a propitious time.'' Similarly, a person who lives in a place where there is no minyan should pray at the time of the communal prayers of the (nearest) city. However one who needs to study (Torah) or begin one's work which is very pressing as explained in Ch. 8, 1 since it is forbidden to start (these activities) before prayer, one may begin early and pray (without a minyan), as soon as the sun rises.

1) Text has ''5'' which seems to be a mistake.

אם מחמת איזה אונס אינו יכול לילך לבית הכנסת או לבית המדרש ואפילו מין קבוע יש לו איזה מניעה מללכת יתאמץ לקבץ עשרה אנשים שיתפלל על כל פנים בביתו בצבור ואם אי אפשר לו יתפלל על כל פנים בשעה שהצבור מתפללין שאז הוא עת רצון וכן מי שהוא דר במקום שאין שם מנין יתפלל בשעה שהצבור מתפללין בעיירות אך אם צריך ללמוד או לעסוק במלאכתו הנחוצה לו ונתבאר לעיל סי' ה דאסור להתחיל קודם התפלה יכול להקדים עצמו והתפלל תיכף משתנץ החמה

To subscribe click here.

To unsubscribe click here.