Audio by Ushy Fried

10:16 All the time the tefillin are on one, one should not divert one's attention from them at all, except at the time one says the Shemoneh Esreh and while studying the Torah. It is forbidden to eat a regular meal with them on, but a snack may be eaten with them on. To sleep, even a nap, is prohibited with them on. כל זמן שהתפילין עליו לא יסיח דעתו מהן כלל חוץ מבשעת תפלת שמונה עשרה ותלמוד תורה אסור לאכול בהן סעודת קבע אבל אכילת עראי מותר לאכול בהן ולישן אפילו שינת עראי אסור בהן
10:17 One must touch the tefillin whenever we think of them, because by so doing, one will not have one's attention diverted from them. One should first touch the (tefillin of the) hand and then the one of the head. It is a beautiful custom to touch them when mentioning the commandment concerning them in the reading of the Shema. When saying: 1 ''And you shall bind them as a sign upon your hand,'' one touches the hand (tefillin) and kisses, 2 and when saying: ''And they shall be as frontlets between your eyes,'' one touches the head (tefillin) and kisses. 2

1) Deuteronomy 6:8 2) That object with which we have touched it.

 חייב אדם למשמש בתפילין בכל שעה ושעה שנזכר בהם שעל ידי זה לא יבא לידי היסח הדעת גמור וימשמש תחלה בשל יד ואחר כך בשל ראש ומנהג יפה למשמש בהן כשמזכיר מצותן בקריאת שמע כשאומר וקשרתם לאות על ידך ממשמש בשל יד ונושק וכשאומר והיו לטוטפות בין עיניך ממשמש בשל ראש ונושק

10:18 One may raise up (a holy thing to a higher grade of) sanctity but not lower it. Since the tefillin of the head is more sacred than that of the hand, for it has four compartments and also the (letter) shin; therefore, the strap that was once used for the head may not be used for the hand, but the strap that was used for the hand is allowed to be used for the head. Also, the strap of the (tefillin of the) hand which broke above and close to the knot, and one wants to reverse it so that now the knot will be at the lower end (of the strap), it is forbidden, rather the knot must be made at the end where it has been broken off. The same applies to the strap of the (tefillin of the) head, it is forbidden to change (the part of the strap) that was part of the knot so that it is outside the knot. A bag made for the purpose of keeping the tefillin, and had been used to hold them, afterwards no use may be made of this bag, for any secular purpose. מעלין בקודש ולא מורידין ותפילין של ראש קדושתה גדולה משל יד לפי שיש בה ד' בתים וגם השי''ן ולכן רצועה שהיתה בשל ראש אסור לעשותה של יד אבל משל יד מותר לעשותה לשל ראש וכן רצועה של יד שנפסקה למעלה אצל הקשר ורוצה להפכה שיעשה עתה הקשר בקצה האחרון אסור אלא צריך לעשות הקשר בהקצה שנפסקה שם וכן ברצועה של ראש אסור להפוך מה שהיה בתוך הקשר שיהיה חוץ לקשר כיס שעשאו להחזיק בו תפילין וגם החזיקו בו שוב אסור להשתמש בכיס זה דבר של חולין

To subscribe click here.

To unsubscribe click here.