Audio by Ushy Fried

10:10 One must reflect on putting on tefillin, that we are commanded by the Holy One, blessed be He, to put on tefillin which contain four (Torah) sections which have written on them the unity (of G-d), blessed be His name, and of the exodus (of the Israelites from the land) of Egypt. On the arm (the tefillin are placed) against the heart and on the head against the brain, in order that we should always remember the miracles and wonders that He has wrought for us, which show His Unity and that He has the might and the dominion over those who are above and below, 1 to do with them as He wants; also, that we should serve Him (with) the soul which (resides) in the brain, and also (with) the heart, which is the seat of our desires and (passions) thoughts. In so doing, one remembers the Creator, and minimizes one's pleasures, and (also) fulfill: 2 ''And that you seek not after your own heart and your own eyes.'' This is the reason why, concerning the tefillin, it is written, ''Between your eyes.''

1) Those above - the heavenly hosts, angels, cherubim, seraphim etc. Those below - mankind, the animals, the fish etc. 2) Num. 15:39

יכוין בהנחת תפילין שצונו הקדוש ברוך הוא להניח תפילין שיש בהם ד' פרשיות שכתוב בהן יחוד שמו יתברך ויציאת מצרים על הזרוע כנגד הלב ועל הראש כנגד המוח כדי שנזכור תמיד נסים ונפלאות שעשה עמנו שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות כרצונו וישעבד לו את הנשמה שהיא במוח וגם הלב שהיא עיקר התאות והמחשבות ובזה יזכור את הבורא וימעיט הנאותיו ויקיים ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם ולכן כתיב בתפילין בין עיניך
10:11 The tefillin of the hand and of the head are two (separate and distinct) commandments, and non-observance of one does not effect the other. Therefore, if one has one (tefillin) only, or if by reason of some (accident or) outside force one is able to put on only one, one puts (that) one on. If one puts on the one for the hand, one blesses: ''to put on the tefillin'' only; but if one puts on the one for the head, one blesses (both blessings) on it: ''to put on the tefillin'' and also ''Concerning the commandment of the tefillin''; and (also) say ''Blessed be the name ... and ever''.

 תפילין של יד ושל ראש שתי מצות הן ואינן מעכבות זו את זו שאם אין לו אלא אחת או שמחמת איזה אונס אינו יכול להניח אלא אחת מניח אחת אם מניח של יד מברך להניח תפילין לבד ואם מניח של ראש מברך עליה להניח תפילין וגם על מצות תפילין ואומר ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד

10:12 A fully left-handed man, even if he has become left-handed by becoming accustomed to this, in any event puts (the tefillin) on the right for everyone which is his ''left''. If he does all work with his right and only writes with his left, or vice versa, then the hand with which he writes is considered the ''right'' one, and the tefillin is placed on his other hand. An ambidextrous person puts the tefillin on the left (hand) for every one. A man not born left-handed at all, rather afterwards accustomed himself to write with the left but does all his (other) work with his right, puts (the tefillin) on the left (hand) for every one. איטר גמור אפילו נעשה עיטר מחמת שהרגיל את עצמו כן מכל מקום יניח בימין של כל אדם שהיא שמאלו ואם עושה כל מלאכה בימין רק שכותב בשמאל או בהיפוך היד שכותב בה היא חשובה ימין ויניח התפלה בידו השניה ואם שולט בשתי ידיו מניח בשמאל של כל אדם וכן אם לא נולד איטר כלל אלא שאחר כך הרגיל את עצמו לכתוב בשמאל ועושה כל מלאכתו בימינו מניח בשמאל של כל אדם

To subscribe click here.

To unsubscribe click here.